اخبار و رویدادهای فوتبال آسیا

اخبار و رویدادهای فوتبال آسیا


جونجی اوگورا تاکید کرد که کار اصلی او ادامه دادن مسیر و برنامه های روسای قبلی فدراسیون های ژاپن خواهد بود.
" من با جدیت و نگاه به روسای گذشته فدراسیون تلاش می کنم در همین دو سالی که می خواهم سرکار باشم فدراسیون فوتبال ژاپن را به سطح بالاتری برسانم".

اوگورا که هفته گذشته در انتخابات فدراسیون فوتبال ژاپن به عنوان رئیس جدید برگزیده شد در مصاحبه با  the-afc.com برنامه های خود را اعلام کرد.

او هفته گذشته نه تنها جانشین موتوآکی اینوکای شد که تنها دو سال از ریاستش می گذشت بلکه ریاست مدیر کمیته میزبانی جام جهانی 2022 را هم بدست گرفت.

اوگورا در سال 1990 وارد فدراسیون فوتبال ژاپن شد و از سال 1992 تا 1998 دبیرکل فدراسیون  و از سال 1998 تا 2010 نایب رئیس فدراسیون بود.

او هم مانند کابوچی و اینوکای دو رئیس قبلی فدراسیون معتقد است که لیگ فونداسیون تیم ملی ژاپن را می سازد.

"برای رسیدن به اهداف بلند مدت در سال 2050 باید در برنامه های کوتاه مدت در 2015 به نتیجه برسیم.  فقط با توسعه ، بیشتر کردن ارتباطات دوستانه و پیشرفت فوتبال است که می توانیم به نقاط مورد نظر برسیم".

"در سال 2015 باید خانواده فوتبال ژاپن را به پنج میلیون نفر برسانیم و تیم ملی را در رنکینگ در بین 10تیم برتر جهان قرار دهیم".

"در همین حال برای برنامه بلند مدت تا سال 2050 خانواده فوتبال باید به 10 میلیون نفر افزایش پیدا کند، میزبان جام جهانی باشیم و قهرمان جهان شویم".

برای همین فدراسیون فوتبال ژاپن از سال 2002 و تحت پروژه ای به نام " ماموریت پرزیدنت" با 47 فدراسیون پیشرفته ارتباط خاص برقرار کرده تا با تبادل اطلاعات زمینه پیشرفت در ژاپن را فراهم کند.


کاپیتان سوباسا


اوگورا که فارغ التحصیل دانشگاه واسدا در رشته اقتصاد سیاسی است اعتقاد شدیدی دارد که داستان موفقیت  " کاپیتان سوباسا" عملی خواهد شد.

کاپیتان سوباسا شخصیت کارتونی معروف ژاپن است که در سال 1981 توسط یوئیچی تاکاهاشی کارگردان شد و بعد به محبوبیت جهانی رسید.

این کارتون داستان تیمی جوان به کاپیتانی سوباسا است که عاشق فوتبال شده اند و می خواهند یکروز به قهرمانی جهان برسند. او بعد ها الهام بخش فوتبالیست های برجسته ای مانند کیسوکه هوندا، هیده توشی ناکاتا، سیجو نارازاکی، زین الدین زیدان، فرانچسکو توتی، فرناندو تورس و الساندور دل پیرو شد.

اوگورا گفت: " من همان انگیزه و هدفی را دارم که کاوابوچی سان و اینوکای سان داشتند. مثل همه طرفداران و بازیکنان ژاپنی. ما اعتقاد داریم کاپیتان سوباسا یک رویا نیست. خواسته ما یک روزی به واقعیت می رسد حتی اگر آنروز زنده نباشیم".

" کار باید تا مرحله شکوفا شدن با جدیت پیگیری شود". این حرف های کاوابوچی است که پس از شیزو فوجیتا و کاوابوچی توانست نشان افتخار فیفا را بدست آورد.

تا سال 2009 تعداد بازیکنان ژاپنی به 888.910 نفر رسید و به همین خاطر رسیدن به اهداف میان مدت کار چندان دشواری نیست.


تغییر فصل ژاپن به تقویم اروپایی

اوگورا هم مانند اینوکای معتقد است که باید فصل فوتبال ژاپن شبیه فوتبال اروپا اواخر تابستان شروع شود و اوائل بهار به پایان برسد.

او که در سال 1981 در لندن به عنوان حسابدار در شرکت الکترونیکی فوروکاوا کار می کرد بیشتر از گذشته تحت تاثیر فوتبال اروپا قرار گرفت.

" تغییر زمان فعلی فصل فوتبال اجتناب ناپذیر است. احتمالا در 5 تا 10 سال آینده و به شرط وضعیت مالی مناسب ما هم همان تقویم اروپایی را اجرا می کنیم".

" اجازه بدهید واقع گرا باشیم. تقویم فیفا بیشتر متناسب با تقویم فوتبال در اروپاست و اگر ما نتوانیم تقویم خود را شبیه آنها کنیم در آخر بازیکنان و تیم ملی هستند که آسیب می بینند".

اما این تغییرات برنامه ای دقیق و سرمایه گذاری وسیعی لازم دارد چراکه باشگاه های ژاپنی علاقه ای به بازی در میان زمستان ندارند. آنوقت باید برای زیرسازی زمین های فوتبال و گرم کردن آنها در روزهای برفی و یخبندان امکانات تازه ای بوجود آوریم".

" مسائل مختلفی مطرح است که باید قبل از اجرای این برنامه روی آن فکر شود. ما باید از هوکایدو در شمال شروع کنیم و بعد به یاماگاتا، نیگاتا و سندای در جنوب برسیم. به علاوه ما به اسپانسرهای خاص یا کمک های دولتی هم نیازمند هستیم".


مربی جدید، جام جهانی 2022 و قهرمانی جهان

اوگورا که 20 سال به فدراسیون فوتبال ژاپن خدمت کرده سه هدف بلند مدت اصلی را مطرح می کند.

" ابتدا باید مربی جدید تیم ملی را تعیین کنیم تا جایگزین تاکشی اوکادا شود. با توجه به جام ملت های آسیا 2011 ما زمان کمی داریم".

" من باید به عنوان داوزدهمین رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن و رئیس کمیته میزبانی 2022 وظیفه دیگرم آوردن جام جهانی به خاک ژاپن است. من خیلی دوست دارم که در رسیدن به این هدف موفق باشم".

" هدف دیگرم رسیدن به همان اهداف فوتبال ژاپن در سال 2050 است".


نوبت نسل جدید مدیران ژاپن

اوگورا که یک هفته پیش در روز 25 جولای رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن شد اعلام کرده که دو سال دیگر بازنشسته خواهد شد.

" شکی نیست که به بیشتر از 2 سال فکر نمی کنم. آمدن من هم ناگهانی شد. با خواست دیگران بود که البته با اراده و تصمیم من همراه شد".

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال ژاپن رئیس و نایب رئیس فدراسیون باید کمتر از 70 سال داشته باشند اما برای عضویت در کمیته اجرایی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. و این همه سابقه اوگورا او را به فردی استثنا تبدیل کرد که امروز روی صندلی ریاست بنشیند.

" حالا نوبت نسل جوان تر رسیده و من پیرتر از آن هستم که بتوانم خیلی ادامه دهم. کوزو تاشیما دبیرکل و نایب رئیس فدراسیون یکی از افراد بزرگ ما در آینده خواهد بود".

" به کوزو کمک خواهیم کرد تا در جلسات بیشتری در فیفا و ای اف سی شرکت کند. او تنها 50 سال دارد و می تواند کمک زیادی به فدراسیون کند".

" من از ریاست فدراسیون کنار می روم اما اگر مردم بخواهند می توانم تا زمانیکه مفید باشم به فوتبال ژاپن، آسیا و جهان خدمت کنم".


تان بون پیائو و اتسوکو میازاکی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: م.ک ׀ تاریخ: دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , the-afc.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com